Školský rok 2016/2017
______________________________________________________________________
21.09.2016
Úloha : otvorte stránku
http://www.andrea-ucitelka.wz.sk/informatika.html
Zvolte predmet INFORMATIKA a vyskúšajte si postupne
testy - vedomosti z informatiky.
Zapíšte si do zošita neznáme pojmy.
________________________________________________________
OKTÓBER 2016
Na stránke
http://www.andrea-ucitelka.wz.sk/informatika.html
Nájdite v časti INFORMATIKA č. 5 VNÚTRO POČÍTAČA v ľavom stĺpci sú základné údaje
o základných častiach HARDVERU počítača
Urobte si poznámky do zošita a zo spomenutých 12 súčastí počítača urobíte prezentáciu s popisom a obrázkami.
Ukážka :
Základné časti počítača :
1. Základná jednotka môže byť * vodorovná - teda horizontálna nazýva sa
DESKTOP
* kolmá - teda vertikálna nazýva sa
TOWER
_______________________________________________________________________________________________
************************************************************************************************
November 2016
Úloha : Textový editor
____________________________________________________________________________________________

Nastavíte si rozloženie strany - na šírku
2 stĺpce
prvom stĺoci bude upravený text podľa vyššie uvedených inštrukcií
V druhom stĺpci budú pod sebou 2 obrázky - mapka a obrázok čínskeho múru
Stranu zarámujete do vhodného rámika a podfarbíte

***************************************************************************************************
PREZENTÁCIA
Úloha : vytvoriť prezentáciu
Prezentácia je postupné zobrazovanie snímkov -
snímky sa menia buď automaticky - môžeme nastaviť čas trvania 1 snímky -
alebo kliknutím myšou. Súbor na vytvorenie prezentácie vytvoríme kliknutím na
OPEN OFFICE WRITER - Súbor - Nový - Prezentácia
Nastavíme prechody medzi snímkami - po každej snímke môžeme nastaviť iný prechod.
Prvá snímka - názov témy, autor, trieda, dátum.
Počet snímok- aspoň 10.
obrázok + text a n i m o v a n ý
/ Zatiaľ rekord zo 7.A - 28 snímkov na tému FONTÁNY./
Obrázky vyhľadáte v Google - názov - obrázky - vybrané obrázky nakopírujete do snímky.
Záverečný snímok : " Dakujem za pozornosť"
Hotovú prezentáciu odošlite na adresu : infzskl@gmail.com
ako predmet správy uveďte svoje meno a triedu
Doporučené témy na prezentáciu
-
Chránené rastliny / živočíchy / na Slovensku
-
Najzaujímavejšie stavby sveta /Eifelova veža, Socha Slobody .../
-
PRAHA Bratislava Londýn Paríž
-
Hlavné mestá
-
Vodopády sveta
-
Podoby dúhy
-
Zvieratá a ich svet
-
Svet koní
-
Verný priateľ človeka - PES
-
Prítulné mačky
2. polrok 2011/2012
__________________________________________________________________________________________
Práca s tabuľkovým editorom
/ EXCEL, OPEN OFFICE CALC /
Otvoríme ho nasledovne
» Všetky programy » Open Office Org » OpenOffice.org Calc
alebo
Súbor OpenOffice.org » Súbor » Nový » Zošit
Základná jednotka - BUNKA : C5 , H6, .....
Ú L O H A
Vytvorte tabuľku, v ktorej vypočítate celkové tržby
predajne potravín za uvedené druhy tovarov.
výpočet celkom = C5 * F 5 / množstvo * cena /
súčet tržieb - vzorec : = SUM ( číslo prvej bunky : číslo poslednej bunky )
Údaje do tabuľky :
TRŽBY |
PREDAJNE POTRAVÍN
|
10.11.2011 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Por.č. |
Tovar |
Množstvo |
Cena |
|
Celkom |
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Rožok |
625 |
0,06 |
€ |
|
€ |
2 |
Chlieb |
85 |
1,2 |
€ |
|
€ |
3 |
Mlieko |
78 |
0,8 |
€ |
|
€ |
4 |
Maslo |
34 |
1,35 |
€ |
|
€ |
5 |
Jogurt |
52 |
0,33 |
€ |
|
€ |
6 |
Vajcia |
24 |
1,6 |
€ |
|
€ |
7 |
Cukor |
27 |
1,19 |
€ |
|
€ |
|
|
|
|
|
|
|
|
Celkom |
|
|
|
|
€ |
Hotovú tabuľku zarámovať, stlpce vyfarbiť rôznymi farbami.
» Hotový súbor s tabuľkou uložiť a odoslať ako prílohu e-mail správy
na adresu :
infzskl@gmail.com
predmet : meno, trieda, krátky pozdrav a text
Po doručení správy na uvedenú adresu dostanete známku za
splnenie úlohy. Správu musí odoslať každý jednotlivec.
Nezabudnite uviesť Vaše meno a triedu ako predmet správy
Správny výsledok : 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
M Á J 2012
Algoritmus a programovanie
Algoritmus je konečná postupnosť dobre definovaných inštrukcií na splnenie určitej úlohy.
Algoritmy môžu byť zapísané vo forme počítačových programov. Logická chyba v algoritme môže viesť
k zlyhaniu výsledného programu.
Pojem algoritmu sa často ilustruje na príklade receptu, hoci algoritmy sú často oveľa zložitejšie.
V algoritmoch sa často niekoľko krokov viacnásobne opakuje (iterácia), alebo ďalší postup závisí od
aktuálneho stavu (vetvenie).
Na riešenie tej istej úlohy môže existovať niekoľko rôznych algoritmov s rôznymi postupnosťami inštrukcií.
Rôzne algoritmy sa tiež môžu líšiť v množstve času a pamäte potrebných na splnenie úlohy.
Slovo algoritmus je odvodené od mena stredovekého matematika Muhammada al-Chorezmího.
Algoritmus je návod na vykonávanie činnosti, ktorý nás od vstupných údajov privedie v konečnom čase k výsledku. Inak povedané algoritmus chápeme ako popis krokov, ktoré musíme realizovať, aby sme dosiahli výsledok.
Zápis algoritmov
-
Slovný zápis – napríklad recept na prípravu jedla , pre vyjadrenie algoritmov je nám blízky, dobre sa nám v ňom uvažuje, ale môžu sa v ňom vyskytnúť nepresnosti
-
Pomocou vývojových diagramov – vývojový diagram úlohy je bloková grafická reprezentácia postupnosti operácií, ktorá má realizovať úlohu v súlade s príslušným algoritmom. [1]
-
Obrázkové jazyky – umožňujú programovať prostredníctvom spájania obrázkov; hlavným reprezentantom sú detské programovacie jazyky ako je napríklad Baltík, Imagine, Robot Karol. [2]
-
Programovacie jazyky – predstavujú formalizované algoritmické jazyky, popisujú činnosť algoritmus pomocou presne definovaného syntax. [2]
1. Slovný zápis:
Ľudský jazyk obsahuje množstvo slov (napríklad angličtina má takmer 800 000 slov), je v neustálom vývoji, slová v jazyku pribúdaj a zanikajú. Obsahuje množstvo výnimiek, umeleckých obratov, synoným, homoným a tvarov. Algoritmus zapísaný v prirodzenej ľudskej reči je nám najbližší a najpochopiteľnejší. Avšak je nevhodný pre komunikáciu so strojom, pretože ten vyžaduje stabilný a nemenný zoznam umožňujúci presnú špecifikáciu príkazov. Presnosť, konkrétnosť a adresnosť.
Nemožnosť využitia prirodzeného jazyka v komunikácii so strojom viedla k potrebe vytvorenia špecíalnych - programovacích jazykov.
2. Vývojový diagram:
Ide o grafický zápis algoritmu vhodný najmä pre začiatočníkov. Umožňuje intuitívne chápať postup a tok výpočtu znázornený šípkami a geometrickými tvarmi.
Simulácia - overovanie a kontrola správnosti vývojového diagramu,simulujeme - napodobňujeme činnosť počítača
krok po kroku aby sme sa so zvolenými konkrétnymi číslami dopracovali k správnemu výsledku.
Základnými grafickými znakmi pre zápis algoritmu vo vývojovom diagrame sú:
Príklad:
-
Vývojový diagram pre určenie najväčšieho čísla z troch čísel a, b, c

3. Programovací jazyk
Slúži na komunikáciu s počítačom.
Čiinnosť, ktorú vykonávame pri zápise algoritmu do programovacieho jazyka, označujeme ako
programovanie. [2]
Navštívte nasledovnú stránku - je tam príklad algoritmu i praktická logická slovná úloha
s grafickým riešením, popisom i vývojovým diagramom.
__________________________________________________________________________________________
IMAGINE
Vytvorte prezentáciu, ktorá bude obsahovať
Textový editor
Základná práca s textom
1. Prepíšte text z predlohy v textovom editore.
2. Text upravte nasledovne:
a. Nadpis „Stavba Veľkého čínskeho múru“ bude písmom Arial, tučným, veľ. 16, zarovnaný na stred.
b. Text článku bude písmom Times New Roman, veľ. 11, zarovnaný do bloku.
c. Text „Veľkého čínskeho múru“ a „Dlhý múr“ bude písmom Arial., tučným, kurzíva ,veľ. 11.
d. Slová „mestské“ a „dlhý pevný múr“ budú podčiarknuté.
e. Text „ Z knihy Čína – zem nebeského draka“ bude písmom Times New Roman, kurzívou, veľ. 9, zarovnaný doprava.
3. Súbor uložte pod názvom Veľký čínsky múr.
Stavba Veľkého čínskeho múru
Starý čínsky cisársky štát bol schopný ohromných výkonov. Najslávnejším príkladom bolo vybudovanie Veľkého čínskeho múru, tzv. Dlhý múr. Prvý cisár sa vo svojom najambicióznejšom stavebnom projekte rozhodol spojiť rôzne existujúce mestské a štátne hradby tak, aby vytvorili jeden dlhý pevný múr, ktorý by oddelil čínsku civilizáciu od iných „barbarských“ severných susedov.
Vybudovanie múru bolo neuveriteľným výkonom v obore inžinierstva a logistiky. K doprave obrovského množstva materiálu, desaťtisíce kameňov a nástrojov na miesta, kde sa stavalo, bola potrebná nepretržitá štátna organizácia v gigantickom merítku.
Z knihy Čína - zem nebeského draka
M Á J 2017
PRACOVNÝ LIST NA VYTVORENIE TABUĽKY A GRAFU PRE ZBER PAPIERA
V exceli vytvorte súbor s názvom DEŇ ZEME - ZBER ODPADU ZŠ Kysucký Lieskovec , ktorý uložte na disk do svojho adresára.
V tomto súbore navrhnite tabuľku na zber odpadu pre ZŠ. Papier nechajte nastavený na výšku.
Tabuľka nech má počet riadkov o 2 viac než počet tried školy a 7 stĺpcov.Začnite v bunke A2
(Tabuľka bude umiestnená teda v bunkách A2 až Gxy)
Vonkajšie ohraničenie urobte hrubšie a vnútorné tenšie.
Bunky nad tabuľkou (A1 až G1) zlúčte.
Šírku všetkých stĺpcov v tabuľke dajte 14.
Výšku 1. riadka hárku dajte 40, všetkých ostatných v tabuľke 20.
Formát (zarovnanie všetkých buniek tabuľky) zvoľte na stred (aj vodorovne aj zvislo).
Nad tabuľkou (do bunky A1) napíšte nadpis:
DEŇ ZEME - ZBER ODPADU ZŠ Kysucký Lieskovec Písmo nadpisu zvoľte Arial, tučné, veľkosť 14.
Písmo v ostatných bunkách zvoľte Arial, veľkosť 12.
Do buniek A3 až Axy postupne napíšte názvy tried podľa našej stránky:
link: http://www.zskysuckylieskovec.sk
Do buniek Axy a G2 napíšte slovo spolu.
Podfarbenie buniek zvoľte podľa vlastného vkusu.
Tabuľku umiestnite do stredu papiera (v ukážke - okrajmi).
Formát buniek B2 – Gxy zvoľte tak, aby sa pri vpisovaní čísel automaticky pripisoval aj kg.
Do buniek G3 – Gxy a Bxy – Gxy vlož vzorce na spočítanie (automatický súčet) kg odpadu v riadkoch a stĺpcoch.
Tabuľku si upravte podľa seba, vložte prípadne aj vhodný obrázok.
Urobte dva stĺpcové grafy; jeden podľa tried a jeden podľa dní.
Vnútorné bunky tabuľky nechajte odomknuté a všetko ostatné zamknite.